|
|
 tiistai, 21. helmikuuta 2012 21:23
Ketju on vanha, osui vaan silmiini etsiessäni muita asioita. Minulla on päinvastainen ongelma, yläkerrassa asuu nainen joka vaatii täyttä ympärivuorokautista hiljaisuutta naapureiltaan. Yöhiljaisuuden noudattaminen ei hänelle riitä. Jouduin hänen vainonsa kohteeksi heti muutettuani tänne viime keväänä.
Hänellä ei ole todellista valittamisen aihetta, vaan hän hauaa kyykyttää naapureita vaatimalla näitä noudattamaan itsensä laatimia sääntöjä tyyliin: naapreiden pitää olla hiljaa, ittestä ei ole niin väliä, juu. Hän väittää olevansa hiljainen asuja, no, ei todellakaan ole, on ollut kaikenlaista normaalin elämän ääntä (sehän on ihan OK), mutta myös pattereiden paukuttelua ja muuta mielenosoitusta.
Hän pisti myöskin törkykirjeen postilokerooni lyhyen asumiseni jälkeen sekä muita lappuja sekä huutanut minulle omalla pihalla ollessani(ALKUILLAN TELEVISION ÄÄNISTÄ). Hänen päähänsä ei mahdu, että kerrostalossa pitää vain sietää normaalin elämisen ääniä.
Olen erittäin ahdistunut tämän naapurin käytöksestä. En halua ketään tahallani häiritä, mutta pitäähän minun voida asua omassa kodissani normaalia elämää. Minulla ei käy paljon vieraita, en soita musiikkia, noudatan järjestyssääntöjä. Mitähän tämä henkilö tuumaisi, jos minun tilallani asuisi juhlijoita, musiikkia kovalla soittavia, riitelevä pari, pianonsoitonopiskelija...?
Mutta en aio hänen takiaan muuttaa muualle, vaan pakko on kai sitten vaikka poliisille tehdä rikosilmoitus ilkivallasta (jota on myöskin on harjoittanut) kotirauhan rikkomisesta ja perättömien puheiden levittämisestä naapurustossa (useat ihmiset ovat näistä minulle kertoneet ja todistavat myös).
....toivoisin kuitenkin, että hän jättäisi naapurit rauhaan ja eläisi itsekin omaa elämäänsä, kyttäämättä ja kyyläämättä naapureita.
|
|
|
 perjantai, 24. helmikuuta 2012 18:03
"Ja metelöi muutenkin siirrellen huonekaluja yms."
Yölläkö hän niitä siirtelee? Jos ei niin ihmettelen, että miten huonekalujen siirtely voi sinua häiritä. Etkö itse siirtele huonekaluja koskaan? Muutenkin kirjoituksestasi heijastuu se, ettet vain voi sietää, että naapurissasi asuu joku, haluaisit kerrostaloon omakotitalon edut, lisäksi vielä kaukana sijaitsevan kerrostalon. Miksi et muuta niin kauas ihmisistä, ettei mitään kuulu.
|
|
|
 keskiviikko, 29. helmikuuta 2012 14:41
hö, mun yläkertaan on näemmä tullut joku hiippari, joka raahaa roinaansa sinne yöaikaan ja viikonloppuisin. Ja tätä on nyt kestänyt sellaset 2 kk... Millonkahan tämä tyyppi aikoo asettautua sinne kokonaan?? Toivotavasti se vaan ei ole joku helvetin yöeläjä, en aio valvoa sen tyypin takia yhtään...onneksi on olemassa isännöitsijä 
|
|
|
 maanantai, 5. maaliskuuta 2012 09:06
Kokemuksesi toi mieleeni kaverini tapauksen. Hän asui kaksikerroksisessa rivitalossa jossa yläpuolella asui pahasti häiriintynyt nainen. Tällaisiahan valitettavasti on, tavallaan yksinäisiä rassukoita jotka tuppautuvat heti taloon muuttajan kaveriksi. Jos heihin sitten paremmin tutustuu ja yrittää ottaa etäisyyttä niin nämä hellanlettas ystävät muuttuvatkin kiusaajaksesi. Näin kävi kaverilleni, sen jälkeen yläpuolella asuva nainen alkoi valittaa kaikesta, televison melu oli hänen lempiaiheensa, kaverini ei olisi saanut edes illalla ennen yhdeksää pitää telkkaria auki aivan normaalilla äänellä, tuntui että pelkkä telkkarin avaaminen niksautti jotain yläkerran asukkaan päässä ja hän alkoi itse meluamaan, hakkasi mm pattereita. Tämä nainen kanteli jatkuvasti kaveristani muille naapureille ja kun nämä eivät olisi millään aina jaksaneet kuulla niin sitten siirtyi valitus isännöitsijälle. Alkuun isännöitsijä ehkä uskoikin naista, joka on taitava vääristelija, hän ei koskaan mukamas sanonut pahasti muille, vaikka todellisuudessa sätti ja ärsytti.
Kaverini luovutti ja muutti pois asunnosta, josta hän muutoin piti paljon. Nyt hän kärsii omantunnontuskia siitä että laittoi vahingon kiertämään. Ainut reilu teko olisi torpedoida tuollainen nainen, hullujahan riittää maailman sivu kuten olemme lukeneet oikeuden päätöksistä. Nämä tyypithän toimivat kuten koulukiusaajat, kun he tulevat torjutuikis niin he liittoutuvat muiden kanssa ja yrittävät sillä lailla nujertaa heihin hajurakoa ottaneita. Yritän rohkaista kaveriani että hän lähestyisi nyt asuntoon häneen jälkeensä muuttanutta ja kysyisi miten hänellä menee yläkerran naapurin kanssa. Tuollaiset ihmisethän eivät näe sairauttaan vaan heijastavat pahan olonsa viattomiin lähimmäisiinsä.
|