Petetyksi tuleminen on aina rankka juttu

. Ajattelin silloin nuorena, että se on kerrasta poikki, jos niin kävisi itselle. Omalle kohdalle kun se sitten kuitenkin sattui, asia ei ollutkaan niin yksin kertainen ( lapset / tunteet = rakkaus mieheen kaikesta huolimatta ).
Olemme ( M 45v, N 44v ) olleet nyt naimisissa kohta 23v ja lapset ( 3kpl ) ovat jo yhtä vaille täysi-ikäisiä. Meillä ei ole ikinä riidelty. Lapsetkin sitä joskus ihmetelleet, kuin kavereiden kanssa ovat keskustelleet ja kuulleet kaverien kertovan vanhempiensa riidoista. Joskus on jotain pientä suuhtatamista ollut, mykkäkoulua minun harrastamanani, mutta huudettu ja räyhätty ei olla ikinä. Olemme olleet sopuisia.
Mieheni petti ensimmäisen kerran 10v sitten, suhde kesti muutaman kuukauden. Sen asian kanssa olen sinut, olen sen mielessäni ja mieheni kanssa käsitellyt, asia ei ole jäänyt vaivaamaan, siitä ei ole puhuttu sen jälkeen. Olen saanut luottamukseni mieheen korjattua.
Nyt mies on tehnyt jo muutaman vuoden töitä Aasian puolessa. Aluksi oli siellä 2-3vko 4-6 / vuosi. Nyt työn takia ( siis oikeasti ! ) ollut siellä enemmän kuin Suomessa, täällä ollut vuoden sisällä vain kuukaudan päivät.
Kaikki muuttui viime syksynä, kun sieltä tuli taas mukana pari työkaveria, aasiatarta tällä kertaa, miehen alaisia. Yöpyivät meillä, se oli silloin ok. Mutta sen vierailun aikana alkoi minulle tulla tunne, epäily jostain, ajattelin kuitenkin kuvittelevani. Miehen käytös näistä naisista toista kohtaan oli liian huolehtivainen ja tunsin jääväni taka-alalle, huomiotta. Toinen näistä naisista taas "liihotteli" omassa maailmassaan, oli juuri mennyt naimisiin. En silloin tyhmyyttäni mitään sanonut, ajattelin, että menee "isäntänä" olemisen piikkiin. Olin kuitenkin loukkaantunut / mustasukkainen naisen saamasta huomiosta ja mielestäni sen näytinkin ( mies sanoo nyt, ettei olisi sitä huomannut ). En vain ottanut asiaa puheeksi mieheni kanssa, sitä olen katunut nyt.
Sen syksyn jälkeen, kun mies kotona kävi, ei meidän välillä ollut sängyssä puuhastelua miehen "pehmeyden" takia. Laitoin sen hänen työstressin piikkiin ( oli ja on edelleenkin ihan oikeasti stressaantunut ). Nyt ei olla edes yritetty, siinä asiassa pallo on miehellä.
Uutena vuotena -09 sitten maailmani romahti kunnolla, kun löysin vahingossa, mieheni ollessa saunassa, miehen takin taskusta 2 kondomipakettia ( oli pakkaamassa kun lähtö seuraavana päivänä ) ja saman tien kävin katsomassa miehen puhelimen kuvat ja viestit ja sain lisää todisteita. Miehen surkea selitys oli, kun kysyin oliko tällä suhde alaisensa kanssa, että vie ne sille naiselle ( 17v nuorempi miestäni, naimisissa, 1 lapsi eikä mies vaimonsa salasuhteesta tiedä eikä kuulema ole tarkoituskaan kertoa ) joka käyttää ne miehensä kanssa. Olisi voinut tuota mielikuvitusta hieman enemmän olla kun valehtelu linjalle lähti

. Puhelimen tutkimisesta ei mies vieläkään tiedä, luulee kärähtäneensä vain paketeista. Sen jälkeen on elämäni ollut yhtä henkistä kaaosta

( kysymyksiä pää täynnä, vastauksia 0 ). Mies kävi helmikuussa edellisen kerran ja silloin tunnusti suhteen, kun kysyin asiaa uudelleen. Olin tavallaan helpottunut, koska tunnusti ja sain varmuuden.
Kaikkein typerintä tässä asiassa on, että kaikesta huolimatta, kaikesta kokemastani tuskasta, haluan mieheni edelleen takaisin, rakastan häntä ja sen olen sanonut miehellekin heti tunnustuksensa jälkeen. Helmikuussa sovimme, että katsomme asiaa ainakin vuoden eteen päin, ennen kuin teemme päätöksiä ( katsotaan pitääkö lupaus hänen puoleltaan ). Lapset olemme sopineet pitävämme pimennossa asiasta. Mies luulee ( mietin onko oikeasti näin hyvä uskoinen

), että asia on näin. Kerroin kuitenkin heti heille mikä on tilanne: isä pettää ja äiti rakastaa kuitenkin ja haluaa isän takaisin, koska tuon ikäisille on vaikea selittää miksi isi tekee joitain asioita kuten tekee ja miksi äiskä on siipi maassa. Ovat sitä mieltä, etteivät tule hyväksymään toista naista ja katkaisevat suhteensa isääsä, jos ero meille tulee. Olen kuitenkin sanonut, että se on väärä ratkaisu. Ongelma on minun ja isä, eikä isän ja lapsien. En halua heidän väliensä rikkoontuvan. Kerroin myös, että on ollut aikaisempikin tapaus.
Nyt mies tuli lomalle / työtä tekemään tänne Suomen päähän. Se nainen on tulossa heinäkuuksi tänne, viettävät sen ajan kahden. Sen jälkeen on taas minun kanssa kotona elokuun. Olemme jutelleen paljonkin tässä parin päivän aikana ja olen saanut vastauksia kysymyksiini, joita on ainakin se miljoona. On selvinnyt, että suhde alkoi jo ennen syksyn Suomen vierailua. Tapailevat nyt satunnaisesti, asuvat eri kaupungeissa, mutta tekevät sen lisäksi ajoittain työmatkoja maan sisällä yhdessä / muitakin mukana. Syyksi sanoo työpaineet, siihen liittyen naisen avun + tukemisen työssä, oli paikalla / saatavilla, "puhuvat samaa kieltä" ym. Suhteen aloitus oli tapa purkaa stressiä ymmärsin. Myös mies kokee, että näytin hapanta naamaa sen syksyisen vierailun jälkeen hänen täällä käydessä. Sitä en tarkoituksella tehnyt, mutta olin ja koen edelleenkin olevani loukkaantunut ja mustasukkainen saamastani kohtelusta. Koen, että minussa on yhtä lailla vikaa tietyissä asioissa, että tässä jamassa ollaan, mutta mies vain teki ratkaisunsa.
Mies pitää suojamuuria ympärillään ja on varautuneen oloinen. Sanoo, että rakastaa minua, tunteiden näyttäminen kuitenkin ontuu, halaamaan suostuu, mutta esim. pusuja en saa. Uskon naiivistikin, että rakkautta on vielä oikeasti olemassa, mutta....
Olen kai typerääkin typerämpi, kun olen suostuvainen ( oma tahtoni / ajatukseni ) sopeutumaan tilanteeseen, että miehellä on se toinen, että meillä on sellainen vapaa suhde. Haluan tämän meidän liiton kestävän tämänkin sotkun. Enkä halua pitää sitä pystyssä pelkän kulissin takia vaan oikeasti rakastan miestäni ( enkä mielestäni täytä psyyk. jotenkin vinoutuneen, sitoutumispakkoisen, luopumista pelkäävän kriteereitä

) Haluan selvittää ongelmat, koota palaset kokoon ja laittaa ne uuteen järjestykseen, niin että kuvasta tulee kokonainen ja ehyt, kestävä.
Olenko sittenkin jotenkin

? Kertoisiko joku, jolla on edes jotenkin samanlainen kokemus, mitä tehdä !!!