
lauantai, 10. huhtikuuta 2010 07:25
""""Maailman arvostetuimpiin tutkijoihin lukeutuvat Frank Hu ja Ronald Krauss kolleegoineen ovat julkaisseet The American Journal of Clinical Nutrition -tiedelehdessä meta-analyysin eli eräänlaisen yhteenvedon 21 laadukkaasta tutkimuksesta, joissa on seurattu “kovan” eli tyydyttyneen rasvan sekä sydän- ja verisuonitautien yhteyttä. Yhteenvedon aineistossa oli mukana lähes 350 000 henkilöä ja 23 vuoden seuranta-aika.
Tämän erittäin laajan aineiston perusteella tyydyttyneen rasvan käytöllä ei ole ollut minkäänlaista yhteyttä sydän- ja verisuonitautien kehittymiseen. Eniten ja vähiten tyydyttynyttä rasvaa syöneet henkilöt sairastuivat näihin tauteihin yhtä usein. Henkilöiden ikä ja sukupuoli eivät vaikuttaneet tulokseen.
Hu ja Krauss kirjoittavatkin samassa lehdessä, että sydän- ja verisuonitautien torjunnassa pitäisi ruokavalion osalta painottaa käsiteltyjen hiilihydraattien syönnin vähentämistä ja ylipainon ehkäisyä.
Tutkimustulos vahvistaa myös viime vuonna julkaistun laajan tiedekatsauksen tuloksen. Katsauksessa kanadalainen tutkijaryhmä kävi järjestelmällisesti läpi kaikki väestönseurantatutkimukset ja satunnaistetut ruokavaliokokeet, joissa tutkittiin eri ruokien ja sepelvaltimotaudin yhteyttä. Kriteerit täyttäneitä tutkimuksia löytyi vuodesta 1950 lähtien yhteensä 189 kappaletta. Tutkijoiden mukaan tieteellinen näyttö tyydyttyneen rasvan yhteydestä sepelvaltimotautiin ei ole riittävää.
Tämä tuore tutkimusyhteenveto ei sovi valtion ravitsemuspolitiikkaan, ja kenties sen vuoksi Yleisradio ja merkittävimmät suomalaiset tiedotusvälineet ovat jättäneet sen uutisoimatta."""
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2010/02/04/kova-rasva-ei-ole-yhteydessa-sydan-ja-verisuonitauteihin/
Lääkäri Antti Heikkilän TV-haastattelu aiheesta!
http://www.studio55.fi/2010/02/22
Lääkäri Antti Heikkilä:
"""Edelleenkään Suomen media ei ole lainkaan reagoinut tämän vuosisadan ehkä tärkeimpään tutkimukseen. The American Journal of Clinical Nutrition julkaisi tutkimuksen tämän vuoden tammikuussa. Siinä todettiin, ettei eläin- eikä tyydytetyillä (kovilla) rasvoilla ole mitään yhteyttä sydän- ja verisuonitauteihin.
Asia on ollut monien tiedossa koko rasvasodan ajan, mutta valtaa pitävä lääketieteen eliitti yhdessä lääke- ja ruokateollisuuden kanssa on ylläpitänyt myyttiä rasvojen vaarallisuudesta. Eläinrasvat pilaantuvat keinorasvoja nopeammin kaupan hyllyllä. """
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=164
RASVAVERO JA MUU VIRANOMAISTEN MIELIVALTA!
"""Yksi merkillisimmistä virkamiesehdotuksista on rasvavero. Veron perusteeksi ei löydy mitään tieteellistä pohjaa sillä eläinrasvat eivät aiheuta mitään terveysongelmia."""
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=167
Suomessa sensuroidaan ravitsemustietoa vuonna 2010!
http://ravitsemusjaterveys.wordpress.com/2010/03/13/suomessa-sensuroidaan-ravitsemustietoa/
Ravitsemusterapeutti Anette Palssan kirjoitus löytyneen täältä:
http://manninen-nutraceuticals.blogspot.com/2010/03/suomeen-mahtuu-vain-yksi-totuus.html
Ravitsemusterapeutti Anette Palssa:
"""Hiukan minua ihmetetyttää, miksi tästä asiasta ei keskustella julkisesti? Miksi kukaan virallinen taho ei kommentoi tätä? Yliopistot, KELA, THL? Ei tätä voida vain sivuuttaa."""
http://pullapoliisi.blogspot.com/2010/02/rasvakattilassa-kuohuu.html
Moni lääkäri määrää voita!
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article386649.ece?s=u&wtm=medi-19032010
LIHAVIA LAPSIA KIDUTETAAN!
http://sundqvist.blogspot.com/2010/03/lihavia-lapsia-kidutetaan.html
Tiedonsaanti - lehdistö - tutkijalähteet
http://www.karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=60&t=45364